Pages

senyuman itu tanda seseorang yang pemurah

Uols.....kalau dah singgah kat page i ni..rajin2 lah jd kawan i yer...insyaaAllah i akan singgah ke page u nanti.....ukwah...ukwah....hehe

Thursday, August 4, 2011

kenapa......bulan ini....


 
tak tau laa kenapa....asal bonus dpt jerk mesti barang2 aku rosak...diorg ni cam boleh baca jerk tuannya nk dpt duit bonus kan...dugaan sungguh....

sebelum dpt bonus bateri lappy rosak....nasib baik adaptor dia hokey..klu tak mmg tak hidup laa lappy nih.....
bila dh dpt bonus....paip sinki umah ploksss patah....-->peristiwa ni klu boleh tak nk hengat langsung sbbnyer wat sakit hati jerk....berlaku sehari sebelum nk puasa....mcm org gile dibuatnyer....tgh molek2 dok basuh pinggan tetiba kepala paip sinki leh jatuh...pastu apa lagi air pon kuar jerk memanjang..time tu mmg cam kartun dah..dgn basah kuyupnyer..aku punya laa bergegas nk pasang balik pipe tu...tp tak boleh2...dh laa pressure air tu kuat..makin ditolak2 pulaks mase nk psg tu...bila dh give up..aku biar jerk air tu memancut...sampi banjir 1 dapur....nk wat cam ner dok umah flat...nk tutup main pipe pon kene trun bwh..mmg time tu tak kira apa dh..cpt2 turun dlm keadaan basah kan..sekali ade jiran laa plokss mase kuar tu....tgk aku dh lain mcm ..yerlaa mesti dlm ati abg tu " pehal dak ni kuar2 umah jerk cam mandi hujan"....ahhaha nk wat cam ner pipe patah.....

bila main pipe dah tutup.. naik umah jerk..konon2 nk psg la pipe kan..sekali tgk2 kawasan thread pipe tu yg patah..pastu leh pulaks melekat kat dinding tu..haa cam ner nk psg balik...susah tu..dgn equipmentnyer tak ckup..lglaa x der pengalaman nk buat bende2 tu...even aku ni keje sbgi "pencacai pipe" tp mmg tak reti laa ngdap bende2 ni secara reality...nak tak nk terpakse laa call bapak ku dr mersing.....sian diorg terpakse dtg tuk betulkan pipe tu....ini bukan kes aku manja or mengada2..tp sbb bapak aku tak kasi org lain masuk umah...yerla anak dara diorg dok sorg kan.....riso dia....

pas pasal pipe ni..skrg ni pasal cermin mata plokss...ni pon sakit ati gakss ni..tetiba cermin mata leh patah hokey...sakitnyer hati....baru ptg tu citer2 nk pki contct lense...sekali cermin ni wat hal mlm tu....leh lakss patah..dh mcm hape bila bende ni tak de..kerabunan aku sepanjang hari....nk drive kete pon gigil.....

so arini terpakse gagah kan diri pki lense dlu....act nk pki spec jerk..tp mls pulaks nk drive ke bandar..so pki cr lense lah dlu...sabtu ni baru pulun cr spec..tak boleh haku pki lense sepanjang masa..tak rajin laa i nk cuci2 semua2 ni pagi2 buta..ahahaha malas hokey..

harini pon act aku ade dpt satu call dr someone somewhere...ahahhaah nk citer lebih2 opsss tak payahlaa..belum konfem dpt kan...lgpon ini semua mengenai rezeki..senyap2 sudah laa......aku cuma berharap...moga Allah tunjukkan jalan yg mudah bagiku....jika jawapan diperolehi dlm minggu ini..nampaknyer aku kene lakukan solat istikharah.....kerana ini semua penentu mase depan rezeki aku.....

hemmmm itulaa dugaan..mak ckp sabar...bulan2 mulia mcm ni mmg biasa dugaan mesti ade..smuanya untk menguji kesabaran hambaNYA..so kita kene laa redha...dan cuba berusaha untuk selesaikan segala dugaan yg diberi...klu nk mengeluh mmg tak elok kan...sebagai manusia yg beragama islam..kesabaran laa tonggak utama yg perlu tanam dlm jiwa...hehehe...moga aku ni menjadi org yg makin tabah...hehehe

SELAMAT BERPUASA...(tetiba rajin pulakss update post)..cheers!!


2 comments: