Pages

senyuman itu tanda seseorang yang pemurah

Uols.....kalau dah singgah kat page i ni..rajin2 lah jd kawan i yer...insyaaAllah i akan singgah ke page u nanti.....ukwah...ukwah....hehe

Thursday, February 9, 2012

Hari kerja yang begitu malas....

tak taulaa nape sejak naik kerja smlm..mood kerjaku semakin merundum....ngntuk...dok temenung jerk ngadap LCD pc.....harini lagilah....bgn2 pagi kul 5.30 pg tdi boleh pulakss aku bersin bagai...bgn tido bersin, gosok baju bersin, masuk toilet bertubi2 bersinnya....ahahahaha...aku agak2 mcm akan tak sedap badan jerk...masa drive nk g tmpt kerja pon..aku boleh tersengguk2 dlm kete...kat traffic light pon sempat2 lg tu curi tido...nak kata punyalaa mengantuk..x lupa diselangi bersin bagai....ahahhaha..

smpi opis dr pg smpi ke petang aku berbaju sejuk..yg lain ilex jerk..aku dh rasa lain mcm..ni mesti aku nk deman..tp smpi ptg x demam2 laa plokss...batuk2 sakit tekak ade laa..pastu pinggang pulakss sakit2..dh mcm org tua aku tdi..nk mayang pon tertonggek2..sabor jerklaaa...

tdi kul 5.15pm jugakss aku balik..biasa aku sharp kul 5 dh scan balik...ni sbb dok busy diskass ngn mmber opis jd ler lmbtnyer...biasala keje construction ni lg2 oil n gas..memecam masalah ade...dlu aku keje consultant aku x kisah pon apa yg berlaku kat site..ni pepandai laa ko setel..tak semua consultancy oil n gas ni betul..kekdang hangguk jugakss..x psl2 kitaorg kene edit kene antor EQ laa kat client...nyampah betulaaa..baru tau azab keje construction aku ni..tp x per....aku rasa inilah pengalaman yg aku betul2 nak....hehehe
tdi mase drive balik aku sempat ngunyah jadah ni..sedap weh..sungguhlaaaa healthy...


haaa mlm ni pulakss aku msk western lg...tp penuh dengan variety of vitamins...ahahha mana taknya..salad 1 bowl besar aku buat...dan lebih kurang segenggam shell masak dgn sos prego...bersama ayam panggang..yummy dn kenyang sgt2...tp mood masih tak der lagi..badan masih rasa seram sejuk...

ni haa makanan yg fatt buat..dah masuk perut dah..silap2 jd "ikta" dah....hehehe

siap tabur ngn parmesan cheese lagi...barulaa naik kesedapannya...heee

tgk tu 1 bowl aku buat....

salad dressing ni simple jerk aku buat cam biasala dgn extra virgin olive oil, lemon juice, garam, lada sulah n parsley flakes....sonang jerk..lg pon aku suka mkn cam ni..x muak..n mmg menyelerakan berbdng dressing yg guna mayonis....lg sihat mcm ni kan...hehe...

fakta khasiat makanan fatt harini
gmbr 1-->quaker oat..penuh dgn serat
gmbr 2 --> ayam panggang merupakan sumber protein dan bagus untuk pembentukkan sel badan, cheese jugakss adlh dr sumber susu yg mana bagus untuk tulang...karbohidrat dr shell adalah sumber tenaga..selain itu ia menjaga otot dan mengatur gula dalm darah...sos prego dr tomato..tomato bagus untuk kulit..
gmbr 3--> salad..ni x yah ckp mmg sumber makanan yg sgt bagus dengan serat ..ia juga membantu sistem pencernaan dan meningkatkan antibody dlm bdn sbb ia byk antioksida..
inilah penangan amek biologi masa sekolah menengah 11 tahun lepas...hihihi..

oklaa...daaaaaa!!

No comments:

Post a Comment