Pages

senyuman itu tanda seseorang yang pemurah

Uols.....kalau dah singgah kat page i ni..rajin2 lah jd kawan i yer...insyaaAllah i akan singgah ke page u nanti.....ukwah...ukwah....hehe

Sunday, March 31, 2013

Resepi Biskut Chocoate Chip Mudah

Hi uols...uols nak tau..dari harituuuu lg i ni nk share resepi biskut mudah kat uolssss...tp project filter-R i tu..or biasa i panggil project Tapir sangatttttlahhhhhh merungsingkan i ni.smpi i tak hade maseeee nk upload..actually byk i nk share tp i share yg ni dululah ye..maklumlah i ni snap snoop sneep rajin ler..tp nk ngarang..omak ai.x koseeeee...hahaah tp klu dh ade blog sendiri. ...takat nak diam jerk baik tak payah yer.....itu gunanye blog ko share lah byk mana ko nk share...jgn share badan sendiri udah ler...mau muntah org..heheheh....

ok2.....back to normal...aku nk share resepi mudah jerk....ade ler sekali tu aku dh bosan tgk bungkusan choc chip ngn butter kat peti sejuk umah aku..so aku pon gali punya gali...teringin nk buat biskut ni...biskut ni aku buat tak sampai 2 hari habis....bapak aku tu leh bedal 1 malam smpi 5 keping...aku buat gabak2 lak tu....esoknye anak kwn bapak aku dtg pon melantak smpi licin...sodap katanya...Alhamdulillah..kembang montot kejap....aku mmg suka klu org makan kata sedap...maknanya mmg menjadi air tgn aku....kahkahkah..oklah uolss..tgkler resepi ni



Bahan-bahan
125g butter
3/4 cawan gula perang
3 sudu besar gula castor
1 tutup esen vanilla
1 biji telur
1 sudu kecil soda bikarbonat
1 3/4 cawan tepung biasa
Secubit garam
125g chocolate chips

Cara-cara
1) Panaskan oven pd suhu 150 degrees celcius.
2) Pukul butter, gula dan vanila.
3) Masukkan telur dan pukul.
4) Campurkan bahan tadi dengan garam + soda bikarbonat + tepung yang sudah diayak.
5) Tambah chocolate chips ke dlm adunan dan kacau rata.
6) Sudukan adunan berbentuk bola dan letak di atas dulang yg telah digrease.
7) Bakar selama 10-12 minit atau sehingga keperang-perangan.

aku buat sikit jerk..
nampak tu gabak2 aku buat..konon2 nk wat ala2 style cookies kat subway
nampak cam cantek ploks dah susun tingkat2...

selamat mencuba!!...peace yaaaawwwwls

2 comments:

  1. mcmana bt jd leper?tekan dgn garfu or dia.akn leper sndiri?

    ReplyDelete
  2. cookies jenis mcm ni x yah leperkan..masa scoop tu letak jek sejempul mcm tu..nnti during bakar tu dia akan mencair jd bulat leper...

    ReplyDelete